سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

خريد بك لينك هاي و سئو سايت

راهنماي ثبت برند به صورت كامل

۱۰ بازديد

به طور كلي ثبت برند يا نام تجاري به دو صورت لاتين و غير لاتين در دنياي كسب و كار استفاده مي شود.استفاده از برند به معناي استفاده از انحصار يك امتياز از يك كالا يا خدمات خاص است اين امر طوري صورت مي گيرد كه حق ثبت برند سوء استفاده يا كپي و يا حتي اعمال تحريم از آن سلب مي شود. برند ها به صورت نوشته تجاري يا لوگو تايپ يا نوشته تجاري و لوگو جداگانه مورد استفاده قرار مي گيرند.
امروزه همگام با ثبت برند پيشرفت تكنولوژي روزانه افراد زيادي قصد ارائه محصولي جديد يا خدماتي ويژه دارند. اين افراد تصميم به جذب مخاطبان و مشتريان خود را از راه هايي همانند رسانه هاي ارتباط جمعي ، تبليغات محيطي و … دارند و پر واضح است كه شرط لازمه براي ماندگاري در ذهن مخاطبين و مشتريان داشتن يك نام و يا علامت تجاري خاص و منحصر به فرد است. اين نام تجاري و يا علامت تجاري به نوعي معرف اصلي افراد و شركت هاي سازنده مي باشد.ثبت برند به منظور ايجاد تفاوت ميان افراد ، محصولات و خدماتشان از يكديگر به كار مي رود و همين امر سبب مي شود كه رقبا با ارائه خدمات مشابه نمي توانند از زحمات صاحب برند سوءاستفاده كنند و در صورتي كه افرادي اين عمل را انجام دهند فردي كه قبلا به ثبت برند مورد نظر پرداخته است اين اجازه را دارد كه با استناد بر گواهي ثبت برند به شكايت از شخص مورد نظر بپردازد.
ثبت برند چيست؟هر شركت يا شخصي مي تواند علاوه بر ثبت شركت به ثبت برند خود نيز بپردازد تا با هك شدن آن بر روي محصولات و هر مكان ديگري خود را بيشتر در ذهن مخاطبان و مشتريان جاي دهند.به منظور تعيين نام تجاري بايد توجه داشت نام انتخاب شده توسط صاحب برند مي تواند تمام و يا چند حرف از آن برگرفته از نام خاص محلي باشد ، و در نهايت زماني كه نام تجاري مورد نظر خود را انتخاب كرد مي تواند آن را از طريق كارشناسان ثبت شركت كريم خان به ثبت برساند و از طريق آن در بازار كسب و كار شناسايي شود.
در ادامه ثبت شركت كريم خان، برند را از ۷ ديدگاه مورد بررسي قرار مي دهد.
يك برند را مي توان از هفت ديدگاه مورد توجه قرار داد :
اقتصاديهويتيديد مصرف كنندهشخصيت شناسيديد ثبت برند مديريت رابطهاجتماعيفرهنگي
فرق برند و علامت تجاري چيست؟
نشان يا علامت تجاري (Trade Mark)، علامتي با رنگ ، شكل، حرف، شعار، آهنگ و تصاوير خاص مي باشد.اين نكته را همواره بايد در نظر داشته باشيد كه نام تجاري يا برند همواره ميبايست با علامت تجاري همان محصول همخواني داشته باشد شخصي كه به ثبت برند مي پردازد ، اين اطمينان را دارد كه شخص ديگري نمي تواند از آن نام و نشان استفاده نمايد.نشان تجاري تصويري است كه يك شركت يا سازمان از خود يا محصولش ، آن چنان كه هست ارائه مي دهد ، اما برند بعنوان هويت تجاري محصول قلمداد مي شود.از جمله عواملي كه در شناخت كامل يك برند موثر هستند مي توان به بسته بثبت برند ندي، نوع ارائه ي محصول، مخاطبان محصول، كيفيت آن، تبليغات، تجربه ها و… اشاره نمود.انواع برند چيست؟
برندها بر حسب چيزي كه معرفي مي كنند ، انواع مختلفي دارند. ثبت برند بعضي از انواع برند را با هم مرور مي كنيم:
ثبت برند محصول: برند كردن يك محصول يا خدمت خاص.برند شخصي: مانند يك ورزشكاربرند شركتي: يك شركت كه چندين محصول يا خدمات مختلف دارد.برند ثبت برند جغرافيايي: مانند يك شهر خاصبرند عمومي: مانند مراسم هاي حكومتيبرند فرهنگي: مانند يك مراسم فرهنگيبرند مذهبي: مانند يك مسجد يا كليسا
اقدامات لازم جهت ثبت برند
براي ثبت برند خود مي توانيد مستقيما به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مراجعه كنيد.اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه ممكن است انجام اين كار براي شما اندكي وقت گير باشد.لازم به ذكر است كه در صورتي كه جهت ثبت برند از مشاورين مربوطه كمك نگيريد ممكن است لازم باشد كه چندين بار برند خود را تغيير دهيد كه اين امر ممكن است براي شما زمان گير و هزينه بر باشد ، بنابراين بهتر است جهت ثبت برند با مشاورين موسسه حقوقي ثبت شركت كريم خان تماس گرفته و سوالات خود را با آن ها در ميان بگذاريد.قانون درباره‌ ثبت برند چه مي‌گويد؟
ماده هاي ۵۷۶ تا ۵۸۲ قانون تجارت ايران، مربوط به ثبت برند و نام تجاري هستند. اين فصل قانون ، «اسم تجارتي» نام دارد و در آن به كليات ثبت يك اسم براي يك فعاليت تجاري پرداخته شده است.
علاوه بر اين، قانون ثبت اختراعات، طرح هاي صنعتي و علائم تجاري نيز در سال ۱۳۸۶ در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد. در فصل سوم اين قانون، درباره ي ثبت علامت تجاري با جزئيات كامل صحبت شده است.ويژگي هاي يك برند ايده آل
موسسه ثبت شركت كريم خان جهت ثبت يك برند مناسب به ۷ نكته اشاره نموده است :
ايجاد تفاوت و تمايز با ثبت برند مناسب : در ثبت برند بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه برند شما ميبايست با برند ثبت شده توسط رقباي شما، متفاوت باشد.
درگيري با احساس و عواطف مخاطب با ثبت برند مناسب : شما مي توانيد پيش از ثبت برند به اين نكته توجه داشته باشيد كه احساسات مشتري را به وسيله برند خود تحت تاثير قرار دهيد.
بالاترين سطح قدرت و سرعت با سرورهاي اختصاصي ايران صباهاست، تحويل فوريبالاترين سطح قدرت و سرعت با سرورهاي اختصاصي ايران صباهاست، تحويل فوري
پيشنهاد امروزyektanet-logo-signايجاد كاريزماي برند هنگام ثبت برند : سعي كنيد به ارزش هايي كه مخاطبانتان به آن ها پايبندند توجه كنيد.ايجاد فرهنگ برند با ثبت برند : به تمامي كارمندانتان ياد دهيد كه ارزش برندتان را بدانند و از آن استفاده كنند.ايجاد سيستم مديريت برند در هنگام ثبت برند : برند شما بايد همه ي نيازمندي هاي حوزه ي مورد نظر را پشتيباني نمايد.ثبت برند با توجه به تغييرات : همگام با زمانه به ثبت برند بپردازيد و به علاقمندي هاي جديد مخاطبان خود احترام بگذاريد.ايجاد و ثبت برند به عنوان سرمايه گذاري: همواره اين را به ياد داشته باشيد كه ثبت برند، هزينه نيست بلكه مي تواند براي صاحب برند به منزله يك سرمايه ارزشمند به حساب بيايد.
مراحل ثبت برند چيست؟
پيش از انجام ثبت برند ، مي بايست اظهارنامه ثبت نام و علامت تجاري به اداره ثبت علائم تجاري تحويل داده شود كه اين كار در سريع ترين زمان توسط كارشناسان ثبت شركت كريم خان صورت مي پذيرد.سپس كارشناسان اداره ثبت علامت تجاري اقدام به بررسي نام و برند نموده و پس از سپري شدن مدتي اقدام به رد يا تاييد برند مي كنند.در صورتي كه برند و نام تجاري مورد تاييد قرار گرفت كارشناسان ثبت شركت كريم خان اقدام به تكميل مدارك نموده و چنانچه نام تجاري و برند مورد تاييد اداره ثبت برند قرار نگرفت با توجه به نظراتي كه كارشناسان ارائه داده اند ميبايست نقص موجود در برند را رفع نمايند.پس از گذراندن مراحل فوق به منظور ثبت برند بايد يك آگهي تقاضا ترتيب دهند.در اين مرحله در صورتي كه شخصي اعم از حقيقي و حقوقي شكايتي مبني بر تكراري بودن نام يا علامت و يا كپي برداري و سوءاستفاده از نام نداشته باشد پس از گذشت زمان قانوني ثبت برند صورت مي پذيرد.براي ثبت برند در ايران ، پس از استعلام هاي اوليه توسط مشاوران ثبت كريم خان ، مي بايست اظهارنامه شما در سامانه اداره مالكيت صنعتي ثبت شود ، پس از گذشت ۴۵ الي ۹۰ روز پس از ثبت اظهارنامه كارشناسان اداره نظر نهايي را در مورد علامت مورد نظر اعلام نموده و در صورت مورد تاييد قرار گرفتن نام ، آگهي تقاضا جهت ثبت علامت در ايران صادر مي شود.از زمان چاپ آگهي تقاضا در روزنامه رسمي كشور ، به مدت ۳۰ روز مهلت به اشخاص حقيقي و حقوقي داده مي شود تا در صورت داشتن اعتراض به ثبت اين برند ، اعتراض خود را با ذكر مستندات به اداره مالكيت صنعتي ارائه كنند.درصورت گذشت ۳۰ روز از زمان چاپ آگهي تقاضا و عدم اعتراض نسبت به ثبت برند در ايران ، آگهي دوم (آگهي رسمي ثبت علامت) در روزنامه رسمي كشور چاپ مي شود و در پايان تصديق ۱۰ ساله برند صادر گرديد و به مالك ارائه مي گردد.اين نكته شايان توجه است كه مشاورين و كارشناسان ثبت شركت كريم خان جهت جلوگيري از هدر رفتن زمان به صورت تخصصي برند شما را استعلام مي نمايند.ثبت برند در ادامه با ما همراه باشيد تا به توضيحي اجمالي در رابطه با استعلام برند بپردازيم.

آيا پس از ثبت برند مي توانيم شروع به فعاليت نماييم؟
مديران پيش از هر چيزي در هنگام تاسيس يك مجموعه بايد به ثبت برند بپردازند تا بدين ترتيب از سو استفاده غير جلوگيري به عمل آيد.اما لازم است بدانيد براي شروع فعاليت تجاري ، تنها ثبت برند كافي نيست. مديران و صاحبان مشاغل مي بايست متناسب با نياز خود اقدام به ثبت شركت نمايند و پس از آن فعاليت تجاري خود را شروع كنند.موسسه حقوقي ثبت شركت كريم خان شما را در اموري از قبيل ثبت برند و ثبت شركت ياري مي نمايد.اقدامات لازم جهت تقويت برند
گسترش: از گسترش زود هنگام كار خود جدا خودداري نماييد زيرا افزايش ناگهاني مخاطبان، سبب پراكندگي و گم شدن برند شما در ميان انبوه فعاليت خواهد شد.
اختصار: در فعاليت مربوط به برند خود، متمركز شويد. به هر ميزان كه تمركز شما بر مورد يا موارد خاصي باشد، برند شما قوي تر مي شود.معروفيت: تا جايي كه مي توانيد بايد ثبت برند و كار خود را معروف كنيد.يكي از روش هاي كارآمد در كسب شهرت ، اين است كه در كار خود «اولين» باشيد.به عبارت ديگر اولين كسي باشيد كه اين محصول را ارائه مي كند ، و يا اولين كسي باشيد كه اين محصول را به اين شكل خاص معرفي مي كند.
تبليغات: تبليغات براي برند يكي از زيربنايي ترين اقدامات جهت تقويت برند مي باشد و اين تبليغات بايد به گونه اي باشد كه برند مذكور به نام شما شناخته شود.
استعلام برند ثبت شده
يكي از مهم ترين مراحل ثبت برند ، استعلام برند مي باشد كه توسط كارشناسان ثبت شركت كريمخان از اداره ثبت علائم تجاري مورد بررسي قرار مي گيرد و در صورتي كه نام تجاري و يا برند شما مشابه با برند ديگري باشد موسسه ثبت كريم خان به شما كمك خواهد كرد تا بهترين برند و شبيه ترين برند به نام اوليه را به ثبت برسانيد و اگر نام تجاري شما عنوان مشابهي نداشته باشد در كمترين مدت زمان نسبت به ثبت برند اقدامات لازم را به عمل مي آورد.
مدارك لازم جهت ثبت برند
مدارك لازم براي ثبت برند توسط شخص حقيقي:
كپي شناسنامهكارت مليكپي كارت بازرگاني(در صورتي كه از حروف لاتين استفاده شده باشد)كپي مجوز فعاليت(جواز تاسيس،پروانه ي بهره برداري،پروانه ي ساخت،جواز كسب يا كارت بازرگاني و يا هر گونه گواهي فعاليت صادره از نهادهاي نظارتي و حاكميتي دولتي)
مدارك لازم براي ثبت برند توسط شخص حقوقي:
كپي شناسنامهكپي كارت مليكپي روزنامه ي تاسيس و آخرين تغييرات شركت(از آخرين تغييرات شركت نبايد بيش از دو سال گذشته باشد)كپي مجوز فعاليت(جواز تاسيس،پروانه ي بهره برداري،پروانه ي ساخت،جواز كسب يا كارت بازرگاني و يا هر گونه گواهي فعاليت صادره از نهادهاي نظارتي و حاكميتي دولتي)كارت بازرگاني(در صورتي كه از حروف لاتين استفاده شده باشد)
جهت اطلاع از ساير مدارك و شرايط لازم با كارشناسان ثبت شركت كريم خان تماس حاصل فرماييد.
موسسه حقوقي ثبت شركت كريم خان در خصوص مدارك لازم جهت ثبت برند به ۴ نكته اشاره مي نمايد:
نكته ۱ :مجوز جهت ثبت علامت تجاري در ايران مي تواند پروانه بهره برداري يا جواز تاسيس و يا جواز كسب و … باشد.
نكته۲: اگر نام برند لاتين باشد و يا در لغت نامه دهخدا معنايي نداشته باشد ، جهت به ثبت رساندن آن نياز به كارت بازرگاني مي باشد.
نكته ۳:جهت ثبت برند در ايران در زمينه تبليغات نياز به مجوز از وزارت ارشاد مي باشد.
نكته۴: جهت علامت در زمينه دارويي نيازمند دريافت مجوز از وزارت بهداشت مي باشد.
هزينه ثبت برند
براي اعلام هزينه نهايي ثبت يك نام و علامت تجاري ابتدا مي بايست كارشناسان و متخصصان ثبت برند كريم خان نام و علامت شما را بررسي نموده و نسبت به استعلام برند اقدامات لازم را انجام دهند ، اما شما مي توانيد با مشاورين ثبت كريم خان تماس گرفته و به كسب اطلاعات از هزينه ثبت برند بپردازيد.
ثبت برند فارسي و ثبت برند لاتين
بعنوان چند نمونه از مشهورترين برندها مي توان به Apple ، Samsung و BMW اشاره نمود. برندهاي غير لاتين يا فارسي برندهايي هستند كه به صورت فارسي در اداره مالكيت صنعتي و معنوي طي مراحلي كه جزئيات آن در سايت ثبت شركت كريم خان موجود است به ثبت مي رسند.جهت ثبت برندهاي فارسي ميبايست مجوزي مبني بر فعاليت مرتبط با آن نام تجاري ارائه شود.در ضمن لازم به ذكر است كه نام تجاري مورد نظر بايد الزاما داراي ريشه فارسي در فرهنگ لغات فارسي باشد. برندهاي لاتين برندها يا نام هايي هستند كه در آنها حروف لاتين به كار مي رود و ملاك ثبت آن در اداره مالكيت صنعتي و معنوي اخذ مجوز فعاليت مرتبط به انضمام كارت بازرگاني مرتبط مي باشد.لازم به ذكر است كه ثبت برند هاي معروف كه به اسامي مشهوره شهرت يافته اند خلاف قوانين بين المللي مي باشد و غير قابل ثبت نيز هستند.طريقه انتخاب درست برند
انتخاب نام و برند يكي از اصول اساسي در شروع يك كسب وكار جديد است.با ثبت برند درواقع قدمي جهت شناسايي محصولا و خدمات به مشتري برداشته ايد.همچنين مي توان از انتخاب نام تجاري بعنوان يكي از اصول مهم و اساسي در شروع كار جديد ياد كرد كه بايد در برگزيدن آن دقت لازم را به عمل بياوريد.نام تجاري كه انتخاب مي كنيد بايد ساده باشد تا بدين ترتيب برند شما به سهولت تلفظ شده و به خاطر سپرده شود.يكي از مهم ترين نكاتي كه بايد در انتخاب نام تجاري مورد توجه قرار داد اين است كه طريقه تلفظ برند بايد با شكل نگارشي آن يكي باشد تا مشكلي در سرچ اينترنت كاربران به وجود نيايد در حقيقت يكي ديگر از ويژگي هاي لازم و اساسي در ثبت برند ، اينترنت پذير بودن آن است.توجه به اين نكته ضروري است كه در دنياي امروز كار و تجارت زماني شكوفا مي شود كه وارد اينترنت و فضاي مجازي شده باشد، يافتن نامي كه براي وب آشنا باشد را مي توان لازمه اين كار دانست. ثبت برند يكي از نكات ديگري كه در مورد نام تجاري در وب مي توان به آن اشاره داشت تبليغات است. همانگونه كه مطلع هستيد يكي از قوي ترين ابزارهاي بازاريابي، دنياي مجازي بر بستر وب و شبكه هاي اجتماعي گوشي هاي همراه است ثبت برند كه كمك قابل توجهي به رونق كسب و كار مي نمايد.

http://donovanaobn43108.blogofchange.com/8623748/ثبت-برند
http://dallassbjo30639.spintheblog.com/8744282/ثبت-برند
http://felixzffn89999.dailyblogzz.com/8562638/ثبت-برند
http://lukaszoua47914.blogvivi.com/8892777/ثبت-برند
http://angelohifb21111.bloginder.com/9120304/ثبت-برند
http://trevorabzv00099.blogdal.com/9114511/ثبت-برند
http://griffinwobn42076.newsbloger.com/9225937/ثبت-برند
http://knoxoqnk66666.get-blogging.com/9524864/ثبت-برند
http://rowanmmjd23222.targetblogs.com/9500917/ثبت-برند
http://travisyefg68900.bleepblogs.com/9467067/ثبت-برند
https://paxtonselr14702.activoblog.com/6445302/ثبت-برند
https://sethssql55554.blogoxo.com/6439580/ثبت-برند
https://chancetckp92580.blog-ezine.com/6433800/ثبت-برند
https://cesarxohb22223.blogscribble.com/6435039/ثبت-برند
https://brooksphyo93693.madmouseblog.com/6435983/ثبت-برند
https://paxtoneukx86531.ja-blog.com/6438701/ثبت-برند
https://miloxgov25813.blogtov.com/6440716/ثبت-برند
https://judahlubh07417.digitollblog.com/6430988/ثبت-برند
https://shanewwtp77878.blazingblog.com/6438757/ثبت-برند
https://cashrnhd33344.creacionblog.com/6436590/ثبت-برند
https://lorenzodzrk55554.tusblogos.com/6425942/ثبت-برند
https://erickheyq77655.blogchaat.com/6430110/ثبت-برند
https://chanceopnj55554.smblogsites.com/6433161/ثبت-برند
https://edgardedy11111.blogdeazar.com/6432583/ثبت-برند
https://zionktdi82583.eedblog.com/6432774/ثبت-برند
https://donovanpngy00079.theisblog.com/6434860/ثبت-برند
https://archerfera98147.blog2freedom.com/6435531/ثبت-برند
https://connereqzh70357.bloggip.com/6432130/ثبت-برند
https://cesarwnac10970.qodsblog.com/6437787/ثبت-برند
https://jasperbntx63962.blogpayz.com/6435453/ثبت-برند
https://rowanqvxw02344.techionblog.com/6435881/ثبت-برند
https://juliusjxjs53974.buyoutblog.com/6431231/ثبت-برند
https://zionqrqm78887.blogitright.com/6436563/ثبت-برند
https://donovandslz58258.blogunok.com/6433352/ثبت-برند
https://fernandoejmo90245.liberty-blog.com/6435437/ثبت-برند
https://chancexbee45678.blog-eye.com/6434526/ثبت-برند
https://damienhjge33321.blogdosaga.com/6439945/ثبت-برند
https://johnnyahkm89124.blogpixi.com/6436003/ثبت-برند
https://milopain30630.azzablog.com/6439556/ثبت-برند 
https://elliottvadz23445.snack-blog.com/6439667/ثبت-برند
https://lanegpxe90207.fare-blog.com/6437398/ثبت-برند
https://jaspergbul43210.anchor-blog.com/6440810/ثبت-برند
https://josueskwf82693.blogsvila.com/6438554/ثبت-برند
https://israelmjfz10999.wssblogs.com/6440638/ثبت-برند
https://edwinwcfi06284.blogdanica.com/6442864/ثبت-برند 
https://martiniknn16283.bloggerchest.com/6443438/ثبت-برند
https://stephenhzoa97531.tkzblog.com/6443712/ثبت-برند
https://keeganbtfr65311.like-blogs.com/6440066/ثبت-برند
https://andresssro16161.onzeblog.com/6443055/ثبت-برند
https://rowanzwnb10875.ziblogs.com/6444930/ثبت-برند 
https://archergnpn89012.blog-kids.com/6452525/ثبت-برند
https://riverqvad97307.answerblogs.com/6454209/ثبت-برند
https://caidenrjaq03703.nizarblog.com/6460493/ثبت-برند
https://emilianoikoy63839.sharebyblog.com/6463335/ثبت-برند
https://cruzvwvv73951.wizzardsblog.com/6461818/ثبت-برند
https://gregorytkyk31975.tokka-blog.com/6469951/ثبت-برند

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.